Pomiar efektywności promocyjnej w branży farmaceutycznej

Pomiar efektywności promocyjnej w branży farmaceutycznej

W jaki sposób zmierzyć wpływ działań marketingowych na zachowania odbiorców promocji?

12:00–12:20

Wraz ze zwiększaniem się konkurencyjności rynku farmaceutycznego coraz trudniej jest uzyskać przewagę pozwalającą na generowanie wzrostu sprzedaży. Wiele wysiłków w branży kierowanych jest na poprawę efektywności operacyjnej i poszukiwanie najbardziej skutecznych modeli promocyjnych, szczególnie tych, które angażują zespoły sprzedażowe w dotarciu do odbiorców promocji. W każdym przypadku pojawia się pytanie, czy wdrażane działania przynoszą spodziewane efekty i które z tych aktywności są najskuteczniejsze. Podczas mojego wystąpienia omówię metody i narzędzia pozwalające w sposób obiektywny zmierzyć efektywność prowadzonych działań promocyjnych oraz umożliwiające określenie ich wpływu na zachowania odbiorców promocji, zarówno lekarzy, jak i farmaceutów.

 

Prelegenci

    Krzysztof Gersz

    Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu i Komunikacji, Partner

    PEX PharmaSequence

    Z wykształcenia jest lekarzem. Karierę zawodową związał z branżą farmaceutyczną. Od 1993 roku pracował w takich firmach jak Servier, BMS, Sanofi, Organon, Teva oraz Recordati, zajmując się przede wszystkim marketingiem operacyjnym, piastując stanowiska od Product Managera do Dyrektora Marketingu. Do zespołu PEX PharmaSequence dołączył w czerwcu 2015, początkowo odpowiadając za opracowanie i rozwój serwisów marketingowych. Ekspert w zakresie opracowywania i wdrażania strategii marketingowych oraz prognozowania sprzedaży.